Sekretariatet

I 2019 videregav Lila Towle formandsskabet efter at have stået i spidsen for Foreningen Frøsamlerne siden starten i 1986. Dette blev samtidig begyndelsen på foreningens sekretariat, idet Lila fik den nye titel af medlemssekretær. I februar 2020 blev Louise Windfeldt ansat som faglig sekretær 8 timer om ugen i en 1-årig projektstilling. Louise trådte samtidig ud af bestyrelsen.

Du kan se et billede af Frøsamlernes 'medlemskontor' her.

Her kan du læse om sekretariatets opgaver:

Medlemssekretærens opgaver

• ind- og udmeldinger

• løbende kontakt med medlemmerne

• hjælp til problemer med login

• kontingentopkrævning

• kontakt til foreningen og videreformidling af henvendelser til bestyrelsesmedlemmer og udvalg

• redaktion og udsendelse af nyhedsbrev i samarbejde med den faglige sekretær

• hjælp til opbygning af Frøsamlernes database og hjemmeside

• hjælp til planlægning og gennemførelse af foreningens weekendkurser og møder

• sekretariatsfunktioner til vores stande på markeder og festivaler: koordinering af markedshjælpere til nogle af disse (andre er selvkørende lokalt), kontakt til nye markeder

• bestilling af nye materialer til markeder og supplement af de lokale markedslagre med vores skrifter og brochurer, i samarbejde med flere lokale markedskoordinatorerudgivelse af Frølisten sammen med listegruppen og flere koordinatorer.

Den faglige sekretærs opgaver

• redaktion af det månedlige nyhedsbrev i samarbejde med medlemssekretæren

• redaktion af magasin
  • faglige ad hoc opgaver (f.eks. Husdyrs og Dyrkede Planters Genetiske Ressourcer – en investering i fremtiden)